YouTube, video içerik platformları denildiğinde akla gelen ilk isimlerden biri olmanın yanı sıra 2023'te muazzam bir başarı grafiği yakaladı. Gelir getiren bir mecra haline gelen platform, büyük bir ivme kazandı ve rekorlarla dolu bir yılı geride bıraktı.Müzik, vlog, podcast gibi birçok farklı kategoride içeriğin merkezi olan YouTube, içerik üreticileri için giderek daha cazip bir hal aldı. Ethen Zuckerman adlı bir araştırmacının yayınladığı rapora göre, platformda şu an 13,3 milyardan fazla video bulunmakta. 2005 yılında yayın hayatına başlayan YouTube, 2023 yılında 4 milyardan fazla yeni video ile kullanıcılarına hizmet sundu. Ortalama izlenme sayısının da 39 olduğu belirtiliyor.YouTube'un bu başarısının arkasında, reklamların oluşturduğu büyük gelir pastasının önemli bir rolü var. Ücretsiz sürümü kullanan kullanıcıları bazen rahatsız eden reklamlar, içerik üreticilerinin dikkatini çekmeye devam ediyor.Platformdaki başarı, sadece video ekleme sayısıyla da sınırlı değil. Örneğin, Rockstar Games'in sızdırdığı GTA 6 tanıtım fragmanı, 24 saat içinde rekor bir izlenme sayısına ulaşarak bu başarıyı taçlandırdı.Fragman, yayınlandığı andan itibaren sadece 24 saat içinde 70 milyondan fazla izlenme elde etti. Daha önce bu rekoru elinde tutan ABD'li ünlü YouTuber MrBeast'in "7 Days Stranded At Sea" ("7 Gün Denizde Mahsur Kaldık") videosu ise 59.4 milyon izlenme ile öne çıkıyordu.
Ekonomi
Yayınlanma: 25 Aralık 2023 - 22:10
2023 yılında YouTube'dan rekor büyüme
Dünyanın en büyük video içerik platformu olan YouTube, 2023 yılında olağanüstü bir performans sergileyerek rekorlar kırdı. Platform, bu yıl içerisinde neredeyse üçte bir oranında yeni videolara ev sahipliği yaptı.
Ekonomi
25 Aralık 2023 - 22:10