Özellikle mikromobilite alanında sunduğu yenilikçi modeli Ami, kısa sürede büyük ilgi gördü ve önemli bir satış başarısı elde etti. Türkiye pazarında online satış kanallarından sunulan ilk model olan Citroen Ami, Aralık 2021'de kurumsal, Haziran 2022'de ise bireysel müşteriler için siparişe açılmıştı.Citroen Türkiye Genel Müdürü Selen Alkım, Ami'nin online satış rakamlarıyla ilgili konuşurken, "2023 yılında Citroen Ami, 2 bin 848 adetlik satışla dikkate değer bir performans sergiledi. Bu rakamla Türkiye, dünya çapında Ami'nin en fazla satıldığı 3. ülke konumuna yükseldi. Ayrıca, sadece 40 dakikada tükenen Citroen My Ami Buggy modeli de dahil olmak üzere, 9 farklı ülke için sınırlı üretim yapıldı" dedi.Tamamen elektrikli olan Citroen Ami, debriyajsız ve sessiz bir sürüş sunarken, 45 km/saat'e kadar hıza ulaşabilen ve yüksek tork değeriyle çekiş gücü sağlayan dört tekerlekli bir araç. Şehir içi kullanıma uygun olan Ami, tek bir şarj ile 75 kilometrelik menzile ulaşabiliyor ve 5,5 kWh kapasiteli lityum-iyon bataryası kolaylıkla şarj edilebiliyor. Özel şarj istasyonu ihtiyacı olmayan Ami, standart bir prizden 4 saat içinde tamamen şarj olabiliyor.
Otomobil
Yayınlanma: 06 Şubat 2024 - 10:25
Citroen Ami'nin en çok satıldığı 3. ülke Türkiye oldu
Citroen Türkiye, 2023 yılında gerçekleştirdiği 63 bin 153 adetlik satışla global pazarda 3’üncü sıraya yükselerek önemli bir başarıya imza attı. Aynı zamanda, Türkiye’de en hızlı büyüyen hafif ticari araç markası unvanını elde etti.
Otomobil
06 Şubat 2024 - 10:25