14 Ocak'ta Instagram'da içerik üreticileri tarafından geliştirilen 2 milyondan fazla güzellik filtresi kaldırıldı, ancak Meta'nın sahip olduğu 140 resmi filtre kullanılmaya devam edecek. 2015'te Snapchat ile başlayan yüz filtreleri trendi, zamanla Instagram ve TikTok gibi platformlarda da yaygınlaştı.İlk başta yavru köpek, tavşan kulakları gibi eğlenceli filtrelerle başlayan bu akım, daha sonra yüz pürüzsüzleştirme, burun küçültme ve dudak dolgunlaştırma gibi gerçek dışı güzellik standartlarını dayatan filtrelerle devam etti.
Meta, bu kaldırma kararını daha yüksek öncelikli ürünlere odaklanmak için aldığını belirtti. Şirket, bu süreçte özellikle Orion AR gözlükleri gibi yeni artırılmış gerçeklik cihazlarına yatırım yapmayı planlıyor.Uzmanlar, gerçekçi olmayan güzellik standartlarını yansıtan filtrelerin bireylerin beden algısını olumsuz yönde etkileyebileceğini vurguluyor. Bu değişikliğe karşı kullanıcıların tepkileri farklı; bazıları bunu doğal güzelliği destekleyen bir hamle olarak olumlu bulurken, bazıları da bu adımı ifade özgürlüğüne müdahale olarak değerlendiriyor.
