Türkiye'nin oyun pazarındaki değişimler incelendiğinde, önceki yıllara kıyasla genel bir düşüş yaşandığı gözlendi. 2019'dan itibaren hızlı bir artış gösteren oyun alışverişleri, 2022'ye kadar mobil oyunların etkisiyle zirveye çıkmıştı. Ancak 2023'te, döviz kurlarındaki artış ve oyun yapımcılarının Türkiye'ye özel aldığı olumsuz kararlar nedeniyle negatif bir ivme gözlendi. Bu gerilemede mobil oyun satışlarındaki düşüşün belirleyici bir etkisi oldu.2023 yılında mobil oyunlar, geçtiğimiz yıla göre %14'lük bir düşüşle son dört yılın en düşük satış rakamlarını gördü. Döviz kurlarındaki artış ve yerelleştirme eksikliği, mobil oyun sektörünü olumsuz etkiledi. Önceki yılın aksine, mobil oyun alışverişlerinin çoğunluğu Android tabanlı cihazlardan değil, iOS tabanlı cihazlardan yapıldı.Buna karşın, PC oyunları %30'luk bir pazar payıyla öne çıkarak liderlik koltuğuna oturdu. Konsol oyunları da %25'lik bir payla önemli bir artış gösterdi.En çok alışveriş yapılan oyunlar arasında Valorant, PUBG Mobile, League of Legends, Garena Free Fire gibi isimler yer alıyor. Mobil oyunların hala önemli bir yer tuttuğu bu listede, mobil oyunlar dört sıradan birini koruyor.Oyun alışverişlerindeki illere göre dağılımda ise İstanbul, liderliğini sürdürürken, Ankara, Antalya, İzmir ve Bursa takibi sırasını korudu.Yaş aralığına göre dağılımda ise 21-30 yaş aralığındaki oyuncuların oyun alışverişlerindeki payı %49 oldu. Cinsiyet bazında, kadınların oyunlara olan ilgisi %33'lük bir payla artmaya devam etti ve toplam oyun alışverişlerinin üçte birini oluşturdu.Oyunfor.com'un raporu, Türkiye'nin oyun satışlarındaki dinamiklerin değiştiğini ve bu değişimde mobil oyun satışlarının gerilemesinin belirleyici olduğunu gösteriyor.
Ekonomi
Yayınlanma: 08 Ocak 2024 - 15:11
Güncelleme: 10 Ocak 2024 - 20:05
Mobil oyun satışları dip yaptı
Oyunfor.com'un 2023 oyun satışı raporuna göre, mobil oyun satışlarında son dört yılın en düşük seviyeleri yaşanırken, PC ve konsol oyunları yükselişe geçti.
Ekonomi
08 Ocak 2024 - 15:11
Güncelleme: 10 Ocak 2024 - 20:05