Web Tapu, evrakları TAKBİS'e yükleyerek başvuruları gerçekleştiren ve evrakları incelenip onaylandıktan sonra belirtilen randevu saatinde Tapu ve Kadastro Müdürlüklerine giderek işlemlerini tamamlayabilen vatandaşlar ve şirketler için bir bilgi sistemidir. Bu sistem aracılığıyla satış, ipotek, miras intikali gibi işlemler ve Tapu ve Kadastro Müdürlükleri aracılığıyla gerçekleştirilen çoğu işlem yapılabilir.WEB TAPU NASIL KULLANILIR?Web Tapu sistemini kullanmak için öncelikle webtapu.tkgm.gov.tr adresine gidilir ve e-Devlet şifresiyle bireysel veya kurumsal giriş yapılır.
E-posta adresi ve telefon numarası kaydedilir.
Taşınmazlarla ilgili harita bilgileri, konum, yüzölçümü ve tapu kaydı gibi detayları görüntülenebilir.
Başvuru ve randevu sorgulama işlemleri gerçekleştirilebilir.
Ayrıca, vekalet verme veya geri çekme gibi yetki işlemleri de yapılabilmektedir.WEB TAPU RANDEVUSU NASIL ALINIR?Randevu almak için "Randevu al" butonuna tıklanır ve aşağıdaki adımlar izlenir:
E-posta adresi ve telefon numarası kaydedilir.
Taşınmazlarla ilgili harita bilgileri, konum, yüzölçümü ve tapu kaydı gibi detayları görüntülenebilir.
Başvuru ve randevu sorgulama işlemleri gerçekleştirilebilir.
Ayrıca, vekalet verme veya geri çekme gibi yetki işlemleri de yapılabilmektedir.WEB TAPU RANDEVUSU NASIL ALINIR?Randevu almak için "Randevu al" butonuna tıklanır ve aşağıdaki adımlar izlenir:
- Kimlik doğrulaması yapılır ve güncel iletişim bilgileri eklenir.
- İşlem yapılacak Tapu Müdürlüğü ve işlem seçilir.
- Randevu tarihi belirlenerek randevu onaylanır.
- Belirtilen harç miktarı ödenir.
- Randevu onaylandığında detaylı bilgiler içeren bir SMS gönderilir ve bu bilgilerle işlemler tamamlanabilir.