Raporda, 2025 yılında iş dünyasında en çok dikkat çekecek konuların başında “agent tabanlı yapay zeka” geliyor. Bu teknoloji, karmaşık iş süreçlerini minimal gözetimle yönetme kapasitesi sunarak üretkenliği artırıyor ve sektöre özgü otomasyon çözümleri için yeni fırsatlar yaratıyor. Şirketlerin en az bir iş sürecinde agent otomasyonuna geçiş yapmasının, inovatif çıktılar elde etmeleri açısından kritik olduğu belirtiliyor.YAPAY ZEKA HIZLA BÜYÜDÜUiPath Türkiye, Yunanistan, Orta Asya ve Kafkasya Bölge Başkan Yardımcısı Tuğrul Cora, raporun önemine dikkat çekerek şunları söyledi:“Yapay zekâ artık bir trend olmanın ötesine geçti. 2025, agent tabanlı otomasyonun iş dünyasında vazgeçilmez bir araç haline geldiği bir yıl olacak. Türkiye Yapay Zeka Politikaları Derneği’nin raporlarına göre, 2023 yılında işletmelerin yüzde 17,5’i yapay zekâ kullanıyordu. Bu oran, 2021’de yüzde 14,5, 2022’de ise yüzde 15,2 idi. 2024 ve sonrasında, agent tabanlı yapay zekanın hızla benimsenmesiyle bu dönüşümün daha da hızlanacağını öngörüyoruz.”RAPORUN ÖNE ÇIKAN TREND VE ÖNERİLERİİnsanlar, RPA Robotları ve Agent Tabanlı Yapay Zeka Uyumu
Agent tabanlı yapay zekanın tam potansiyelinden yararlanmak için insan, robot ve yapay zeka ajanlarının uyum içinde çalışabileceği dinamik bir altyapıya ihtiyaç duyuluyor. Bu altyapının, ajanların şeffaflık ve uyumluluk ilkelerine uygun şekilde izlenmesine olanak tanıması gerekiyor.YAPAY ZEKA STRATEJİK DÖNÜŞÜM SÜRECİNDERapor, yapay zekanın sadece teknolojik bir gelişme değil, iş dünyasında stratejik dönüşümü şekillendiren bir araç olduğunu vurguluyor. Şirketlerin, teknoloji borçlarını ve yapay zeka yatırımlarındaki strateji eksikliklerini yeniden değerlendirmesi gerektiği belirtiliyor.COPİLOT ARAÇLARININ YAYGINLAŞMASIMicrosoft, GitHub ve UiPath gibi şirketlerin geliştirdiği “copilot” araçları, iş süreçlerinde verimlilik sağlıyor. Örneğin, UiPath’in geliştirdiği Autopilot for Developers, otomasyon geliştirme süresini yüzde 75 oranında kısaltıyor. Şirketlerin bu tür araçlara yönelik yatırım ve eğitim programlarına ağırlık vermesi öneriliyor.AIOPS İLE TEKNOLOJİ AÇIKLARINI KAPATMABT operasyonlarında yapay zeka tabanlı araçların (AIOps) kullanımı, eski sistemlerden kaynaklanan teknoloji borçlarını azaltmak ve operasyonel verimliliği artırmak açısından kritik bir çözüm sunuyor.
Agent tabanlı yapay zekanın tam potansiyelinden yararlanmak için insan, robot ve yapay zeka ajanlarının uyum içinde çalışabileceği dinamik bir altyapıya ihtiyaç duyuluyor. Bu altyapının, ajanların şeffaflık ve uyumluluk ilkelerine uygun şekilde izlenmesine olanak tanıması gerekiyor.YAPAY ZEKA STRATEJİK DÖNÜŞÜM SÜRECİNDERapor, yapay zekanın sadece teknolojik bir gelişme değil, iş dünyasında stratejik dönüşümü şekillendiren bir araç olduğunu vurguluyor. Şirketlerin, teknoloji borçlarını ve yapay zeka yatırımlarındaki strateji eksikliklerini yeniden değerlendirmesi gerektiği belirtiliyor.COPİLOT ARAÇLARININ YAYGINLAŞMASIMicrosoft, GitHub ve UiPath gibi şirketlerin geliştirdiği “copilot” araçları, iş süreçlerinde verimlilik sağlıyor. Örneğin, UiPath’in geliştirdiği Autopilot for Developers, otomasyon geliştirme süresini yüzde 75 oranında kısaltıyor. Şirketlerin bu tür araçlara yönelik yatırım ve eğitim programlarına ağırlık vermesi öneriliyor.AIOPS İLE TEKNOLOJİ AÇIKLARINI KAPATMABT operasyonlarında yapay zeka tabanlı araçların (AIOps) kullanımı, eski sistemlerden kaynaklanan teknoloji borçlarını azaltmak ve operasyonel verimliliği artırmak açısından kritik bir çözüm sunuyor.