Mobil uygulama pazarındaki rekabetin artmasıyla birlikte şirketlerin reklam verme sürecini geliştirmesi ve reklam verenlere daha etkili bir platform sunması önem kazanmaktadır. Apple da bu noktada App Store içindeki reklam kampanyalarını optimize etmek amacıyla Google'ın izinden giderek yapay zeka destekli bir araç üzerinde çalışmaya başlamıştır.Söz konusu araç, yapay zeka desteğiyle birlikte App Store içinde reklamların otomatik olarak yerleştirilmesini hedefliyor. Bu özellikler, Google'ın Performance Max platformuna benzerlik göstermektedir. Business Insider'ın raporuna göre, Apple'ın bu araçları test etmesinin arkasındaki amaç, Apple Search Ads performansını artırmak olarak iddia edilmektedir.Apple'ın şu anda kullandığı reklam formatları, arama sekmesinde, arama sonuçları sayfasında, uygulama sayfalarında ve "you might also like" sekmesinde görülen reklamlardır. Bu güncelleme kapsamında, reklam formatları tamamen değişebilir. Reklam verenler; bütçe, hedef kitle ve hedef ülkeler gibi bilgileri girerek Apple'ın algoritmalarının reklamları dört farklı formatta en uygun şekilde yerleştirmesine izin verebilecekler.Yapay zeka destekli reklam teknolojisinin App Store dışında kullanılıp kullanılmayacağı henüz belirsizliğini koruyor. Son dönemlerde şirketin News, Stocks, Sports gibi diğer uygulamalarında da reklam sunabileceği spekülasyonları yapılmaktadır.Diğer yandan, Apple'ın reklam gelirlerinin hızla arttığı gözlemlenmektedir. Araştırma firması Omdia, 2024'te 7 milyar dolarlık bir gelir öngörmekte, bu da geçen yıla göre 1 milyar dolarlık bir artışa denk gelmektedir.
Yapay Zeka
Yayınlanma: 13 Mart 2024 - 12:06
Apple'dan yapay zeka hamlesi: Reklam teknolojisinde yeni devrim
App Store içindeki reklam kampanyalarını optimize etmek isteyen Apple, yapay zeka destekli bir reklam çözümü üzerinde çalışıyor.
Yapay Zeka
13 Mart 2024 - 12:06